Co robimy
Projekty w trakcie realizacji

7731658

wartość projektu edukacji włączającej

7345158

wartość wnioskowanego dofinansowania UE projektu edukacji włączającej

386500+

zakładany wkład własny

Miasto Przyjazne Dzieciom

Projekt realizowany przez UNICEF, a jego celem jest stworzenie dzieciom warunków do pełnego rozwoju. Polega na diagnozie sytuacji dzieci w mieście, wdrożeniu strategii zmian i monitoringu realizacji celów. Obszary zmiany to: zdrowie, edukacja, bezpieczeństwo, rekreacja, wypoczynek. W programie tytuł miasta przyjaznego dzieciom otrzymała Gdynia i Sopot, zaś Kwidzyn jest w gronie 9 miast kandydujących do tytułu: Bydgoszcz, Kwidzyn, Opole, Lubliniec, Grodzisk Mazowiecki, Poznań, Toruń, Kraków i Konin.

Edukacja włączająca

Przedsięwzięcia mające na celu takie przygotowanie szkół, aby mogły sprostać opiece, wychowaniu i nauce dzieci z niepełnosprawnościami. Projekt polega na dostosowaniu szkół dla potrzeb dzieci niepełnosprawnych, wyposażeniu ich w niezbędny sprzęt i pomoce, szkolenia i warsztaty dla nauczycieli, terapia dzieci, dodatkowe zajęcia dla uczniów.

Szkoła bez ocen

Warsztaty, wizyty studyjne, szkolenia w zakresie oceniania kształtującego trwają w kwidzyńskich szkołach od sierpnia 2023 roku. Wszystko to po to, aby od 1 września 2024 roku we wszystkich kwidzyńskich publicznych szkołach podstawowych w pierwszych klasach wprowadzić „szkołę bez ocen”. Punktem wyjścia projektu jest założenie, że zakres treści i umiejętności w nauczaniu początkowym ma zostać opanowany w ciągu trzech lat nauki szkolnej, oraz że ważniejsza od oceny jest informacja zwrotna czy cele nauczania zostały osiągnięte.

Edukacja ogólna

Przedsięwzięcia mające na celu wsparcie szkolnictwa podstawowego w dwóch szkołach w Kwidzynie: Szkole Podstawowej Nr 5 i Szkole Podstawowej Nr 6. Efektem wsparcia będzie podniesienie kompetencji kluczowych uczniów tych szkół. Działania w ramach projektu mają charakter zintegrowany i kompleksowy. Miasto chce rozwijać kompetencje cyfrowe, wyrównać szanse edukacyjne, wspierać uzdolnienia uczniów. W ramach projektu doposażone zostaną także pracownie szkolne w obu szkołach. Wsparci zostaną uczniowie z problemami i trudnościami. Zakładane wsparcie z UE to ponad 4,7 mln zł.